Magyarország kormánya az üvegházhatású gázkibocsátást 40 százalékkal kívánja mérsékelni 2030-ra az 1990-es bázishoz viszonyítva a frissen megjelent Nemzeti Energiastratégia 2030 dokumentum alapján. Ehhez jelentős változtatásokat tervez végrehajtani a kormány a három legfontosabb ágazatban, mely a fűtés-hűtés, villamosenergiatermelés és a közlekedés. Mindhárom szektorban növekedhet a megújuló energiák felhasználásának az aránya, azonban minél nagyobb zöldenergia-arányt szeretnénk megvalósítani, annál több pénzre lesz szükség a végrehajtáshoz.
A pénzügyminiszter szerint cél a közösségi közlekedés dekarbonizácója, gyorstöltők támogatása is jöhet. A hazai ipar pedig válságálló az autóipar domináns szerepe ellenére is – erről a Trend FM Mozgásban című műsorában beszélt Varga Mihály. A nagycsaládos autóvásárlási támogatást elbírja a költségvetés.
A kormány tervei szerint hamarosan zöld rendszámot kaphatnak az elektromos autók az Egyesült Királyságban – írja beszámolójában a BBC.
Szinte biztos, hogy módosításra kerül a zöld rendszámokról szóló jogszabály, a most bemutatott Jedlik Ányos Terv 2.0 megalkotói ugyanis a magas károsanyag-kibocsátású, nagy tömegű plug-in hibrid hajtású autók esetében a zöld rendszám megszüntetésére tettek javaslatot.
Elsődleges nemzetgazdasági érdek, hogy Magyarország csatlakozzon az elektromos autózás által generált fejlesztésekhez, és élenjáró lehessen az innovatív technológiák bevezetésében és elterjesztésében. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ennek érdekében és a klímavédelmi célokkal összhangban végezte el a 2015-ben elfogadott Jedlik Ányos Terv felülvizsgálatát. A Hazai Elektromobilitási Stratégia új célszámai alapján 2030-ra 450 ezer elektromos jármű közlekedhet a hazai utakon, amelyek kényelmes használatát országszerte 45 ezer elektromos töltő segítheti.
A Jedlik Ányos Terv keretében az NGM még augusztusban összesen 1,25 milliárd forintos pályázatot hirdetett a magyar önkormányzatok részére, amelynek keretében elektromos töltőállomások létesítésére lehetett pénzt nyerni. Ez azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis az érintettek a remélt ezer töltőpont helyett, mindössze 434 töltőpont létesítéséhez szereztek támogatást december 31-ig - írja a Világgazdaság.
Az elektromos autók elterjedésében, az árukon és a hozzájuk kapcsolódó támogatásokon túl, a megfelelő töltőinfrastruktúra is meghatározó szerepet játszik. Cikksorozatunk negyedik részében ezt a témát jártuk körbe.
Magyarország hiába tartozik az elektromos töltőinfrastruktúrájával régiós szinten az élmezőnybe, részben az állami ösztönzés hiánya miatt, az elmúlt években csúnyán lemaradtunk Észak- és Nyugat-Európához képest. Ezen a helyzeten kíván most változtatni a kormány, csütörtöktől ugyanis milliós támogatást nyerhetnek az önkormányzatok töltőállomások létesítésére. Ha bejön a terve és az önkormányzatok időben kapcsolnak, régiós nagyhatalommá válhatunk és akár az is előfordulhat rövid időre, hogy minden zöld rendszámra jut majd töltőpont. Egy biztos, a magyarországi gyártók és a szolgáltatók már ugrásra készek.
Hétfőn jelenik meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) elektromos töltőállomások létesítésére kiírt pályázata; az 1,25 milliárd forintos keretösszegű vissza nem térítendő támogatásra a 15 ezernél nagyobb lélekszámú települések önkormányzatai pályázhatnak - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
A világ járműipara paradigmaváltáson megy keresztül, a közlekedés eddig ismert korszaka lezárul és a következő évek már a konnektivitásról és digitalizációról, az elektromos meghajtásról és az ezekhez szorosan kapcsolódó önvezető technológiáról fognak szólni. Az új trendekből pedig Magyarország is profitálhatna, ha a korábban elfogadott Jedlik Ányos Terv és Jedlik Cselekvési Terv hibáit kijavítanák, hiányosságait pótolnák, illetve haladéktalanul végrehajtanák őket. Ellenkező esetben könnyen lehet, hogy történelmi lehetőséget szalaszt el Magyarország. A jövő járműiparának hazai képviselői beszélgettek a Portfolio által megrendezett Járműipar 2016 konferencián.
Magyarországon már közel 500 zöld rendszámos autó fut a közutakon. Ezeknek a járműveknek a tulajdonosai egyre több városban parkolhatnak ingyen, de a buszsáv használata még mindig tilos számukra.
A Jedlik Ányos Terv keretében létesítendő, az elektromos járművek használatához szükséges alapvető töltő infrastruktúra telepítésével összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánították - áll a Magyar Közlönyben.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén elfogadta azt a javaslatot, hogy a zöld rendszámos környezetkímélő gépkocsik Budapest teljes területén ingyenesen parkolhassanak.
A Tesla vezére néhány nappal ezelőtt megnyitotta első európai autógyárukat Hollandiában. Az eseményen elárulta, akár már jövőre megkezdhetik a keresést annak érdekében, hogy új gyáraknak találjanak alkalmas helyszínt Európában. Ezzel a labdát nagyon magasra dobták, a baj csak az, hogy az ügyben illetékes Külgazdasági és Külügyminisztérium nemhogy a labdát nem látja, hanem a Tesla egész európai terjeszkedése elkerülte a figyelmét. Éppen ezért nem tette még meg a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a Teslát Magyarországra csábítsa. Pedig a tét hatalmas, főleg a Volkswagen dízelbotrányának fényében. Arról nem is beszélve, hogy a felkínált lehetőség elszalasztásának komoly következményei lehetnek.
Nemzetközi összehasonlításban is sikerként könyvelhetjük el, hogy elkészült, és a kormány jóváhagyta a Jedlik Ányos Tervet és a hozzá kapcsolódó Jedlik Cselekvési Tervet
A kutatási eredmények krónikus közegészségügyi válságra utalnak.
A tűzszüneti tárgyalások mellett állnak.
Egykor Gyárfás Tamásé volt, most Gattyán Györgyé.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az oroszok még márciusban egyet le is lepleztek.
Ennyi pusztulhatott el az energetikai infrastruktúrából másfél hónap alatt.
Miközben a régióban és Európában újult erővel telepítenek napelemes rendszereket, a magyar bővülés 2026-tal egyelőre véget érhet.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.